Öğrencinin Gözünden #1

 Herkese çok uzun bir aradan sonra yeniden merhaba.
 Önceki yazılarımın birinde LGS'ye (Lise Giriş Sınavı) gireceğimi yazmıştım. Bu yazımda sizlere bir 8.sınıf öğrencisinin gözünden eğitim sistemi hakkındaki bazı gerçekler hakkında düşüncelerimi yazmak istedim.
 Biliyorsunuz ki 2018 yılı itibariyle TEOG yerine LGS adlı liseye geçiş sınavı getirildi. Birçok öğrencinin morali bozuldu ve çalışmayı bıraktı. O yıl çalışmayı bırakanlar kaybetti, bırakmayanlar kazandı. 2019 LGS sınavında da zorluk derecesi arttı, ben dahil 2020 LGS'ye girecek öğrenciler çoğu Haziran itibari ile çalışmaya başladılar. Peki neden bu sorular bu kadar zor görülüyor?
 Yapılan iki LGS sınavında da sözel bölüm kolay, sayısal bölüm zordu. Sayısalı en iyi yapan fen lisesine gidiyor. Ancak şuna dikkat vermek gerekir; Bizler bu tür sorular ile ilk kez karşılaşıyoruz.
 Sınavlarda bize zor gelen şey ilk kez bu tür sorular ile karşılaşmamız. 8.sınıfa kadar bize bu tür uzun paragraflı ve mantıksal düşünce içeren soruları hiç sormadılar. Eskiden sadece soru varken, şimdi ise soruların paragrafları,şekilleri gibi birçok şey var. Zaten TEOG'ta bir sayfaya 4-5 soru sığarken, LGS'de 1 sorunun olması bu durumu açıkça göz önüne seriyor. Bu durum eğitim sisteminin yetersiz olmasından kaynaklanıyor.
 Ayrıca benim ilkokula başladığım sene (2012) 4+4+4 sistemi (4 yıl ilkokul, 4 yıl ortaokul, 4 yıl lise) geldiği için 2005, 2006 ve 2007 senelerinde doğan öğrenciler aynı anda 1.sınıfa başladılar. Durum böyle olunca 2020 LGS'ye girecek öğrenci sayısı arttı. Kontenjanlar da bu kadar fazla öğrenciyi karşılayamayacağı için liselerin 9.sınıflarındaki sınıfa düşen öğrenci sayısını arttırmak da işe yaramıyor. Yani binlerce öğrenci ya açıkta kalacak ya da imam hatip liselerine gidecek. Zaten bu sistem getirildiğinde bunun dışında bir amaç yok.
 Ayrıca benim gibi öğrencilerin en çok sinirlendiği durum ise eğitim hayatlarının sadece bir sınava bağlı olması. Sınav anı belki rahatsız olacaksın. Kazanmazsan bitti, çünkü çoğu anadolu lisesi düzgün eğitim vermiyor. Fen liselerinde kontenjan en fazla 120 öğrenci. Ayrıca son yıllarda en az açılan lise türü de fen lisesi. Neden acaba?
 Kısacası eğitim sistemi berbat ve buna acilen bir çözüm getirilmesi gerekiyor. Her köşe başına üniversite yapmak yerine fen lisesi açsalar daha yararlı olacak. Hem kendi neslim, hem de gelecek nesiller için.
 Bir sonraki "Öğrencinin Gözünden" yazısına kadar görüşmek üzere :)))
 İletişim İçin : aleynacan05@hotmail.com

Bunlar da ilgini çekebilir.

4 yorum

  1. Canım kardeşim...!!! :) Sana inanıyorum, yaparsın sen!

    YanıtlaSil
  2. pekiiii görüşürüüz hoşgeldiin başarılaar :) gerçekler için teşekkür ederiiz :) just do it, eat it, beat it, you can do it, go go go :)

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Çok iyi bir sonuç elde ettim. İstediğim fen lisesine kolaylıkla gidebilmek için fazla puanım bile vardı.

      Sil